The browser you are using is not supported by this website. All versions of Internet Explorer are no longer supported, either by us or Microsoft (read more here: https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Please use a modern browser to fully experience our website, such as the newest versions of Edge, Chrome, Firefox or Safari etc.

Biomedical imaging for drug discovery/ development – opportunities for MAX IV

Photo Lars E Olsson

19 oktober: LINXS Workshop

Today, synchrotron techniques are rarely used in the later stages of biomedical drug development. An upcoming workshop, organized within the framework of a new theme at LINXS, Integrative Pharmacology and Drug Discovery, highlights the possibilities of developing new drugs using synchrotron imaging.

- Synchrotron imaging techniques can, for example, be used when getting stuck in a drug development process. Being able to see what happens in high resolution during experiments with live animals can potentially contribute with the extra knowledge you need to move forward, says Lars E. Olsson, professor at Medical Radiation Physics, and member of the LINXS theme.

The workshop takes place on October 19 and is aimed at researchers who are engaged in biomedical research, biomedical imaging or drug development in both academia and industry.

Date & time: October 19, at 08:30 – 13:30

Location: LINXS (Scheelvägen 19). It is possible to participate digitally (Zoom)

Note! The workshop is given in English. The deadline for registration is October 13.

View event

Lars E Olsson: the workshop on biomedical imaging for drug discovery is a venture in a novel area — LINXS

Text in Swedish and photo from Newsletter Medical faculty week 41

Biomedicinsk avbildning för läkemedelsupptäckt/utveckling –
möjligheter för MAX IV

Idag används synkrotrontekniker sällan i de senare stadierna av biomedicinsk läkemedelsutveckling. En kommande workshop, organiserad inom ramen för ett nytt tema vid LINXS, Integrative Pharmacology and Drug Discovery, lyfter fram möjligheterna att utveckla nya läkemedel med hjälp av synkrotronavbildning.

– Synkrotronavbildningstekniker kan till exempel användas när man fastnar i en läkemedelsutvecklingsprocess. Att kunna se vad som händer i hög upplösning under experiment med levande djur kan potentiellt bidra med den extra kunskap man behöver för att komma vidare, säger Lars E. Olsson, professor vid Medicinsk strålningsfysik, och medlem i LINXS-temat.

Workshopen genomförs den 19 oktober och riktar sig till forskare som är engagerade i biomedicinsk forskning, biomedicinsk avbildning eller läkemedelsutveckling inom både akademi och industri.

Datum & tid: 19 oktober, kl. 08:30 – 13.30

Plats: LINXS (Scheelvägen 19). Finns möjlighet att delta digitalt (Zoom)

Obs! Workshopen ges på engelska. Sista anmälningsdag är 13 oktober.

View event

Text på svenska och foto från Nyhetsbrev från Medicinska fakulteten vecka 41